@HenkjanSmits reikt eerste exemplaar ‘Engaging Content boek’ uit op @AdfoLive #X-Factor

unnamed (85)

15 en 16 september 2015 vond Adfo Live plaats in de Passenger Terminal Amsterdam. In een overvol Theater 1 gaf spreker, ondernemer en auteur Patrick Petersen een optreden over succesvolle conversie-factoren voor werkende contentmarketing en (social media) engagement. 

unnamed (87)

Henkjan Smits (Idols, X-Factor en Business X-Factor) heeft – aansluitend aan de sessie – het eerste officiële exemplaar van het Engaging Content boek uitgereikt. Henkjan Smits:

Engaging Content is opnieuw een boeiend boek van auteur Patrick Petersen. Zelf mocht ik ook een bijdrage leveren aan het boek. Het kleurrijke boek benadrukt de noodzaak van content engagement en het hebben van een Business X-Factor.

unnamed (80)

Over talentontwikkelaar, spreker en bedrijfstrainer Henkjan Smits

Henkjan Smits is talentontwikkelaar, spreker, provocerend inspirator en bedrijfstrainer met de Business X Factor (www.bxf.nl). Hij verwierf nationale
bekendheid als televisiepresentator van onder meer Het Beste Idee van Nederland en talentscout/jurylid bij onder andere Idols, X Factor, Popstars en
Holland’s Got Talent. Naast het ontdekken van bands begeleidde hij diverse artiesten bij het uitstippelen van de muzikale carrière. Henkjan gebruikt al deze
ervaring in zijn consultancy, waarmee hij bedrijven adviseert op het gebied van business-engagement. Concreet: Hoe maakt je nu fans van klanten? Hij zegt over de relatie tussen artiesten, bedrijven en engagement:

Waar ik bij artiesten altijd op zoek was naar een X-Factor, ben ik tegenwoordig in het bedrijfsleven op zoek naar de Business X-Factor. Als artiest wil je engagement met je publiek, de consument, opbouwen. Het liefst een zo groot mogelijke community die een steeds grotere betrokkenheid voelt. Door die betrokkenheid kan fanfollowing ontstaan. Het belang van fans is enorm. Fans zijn jouw fakkeldragers. Dat betekent dat ze het voor je opnemen bij kleine blunders en tegen de klagers – de detractors genoemd – reageren. Het is tegenwoordig veel makkelijker om de 124 Hoofdstuk 4 conversatie aan te gaan met je klanten, zoals via social media. Als jij als artiest, of als bedrijf, op een authentieke manier, oprecht, de dialoog met je klanten én klagers in stand houdt, is de kans groot dat velen van hen uiteindelijk fan worden. Net zoals engagement een oneindig proces is, dat constant gemonitord moet worden, zo is het ook met fans. Als een artiest of bedrijf het te bont maakt, is een fan zomaar klaar met je en kan dan een hele ‘fanclub’ in het kielzog meenemen.


Meer informatie over het Engaging Content boek op: www.engagingcontent.nl.

Meer informatie over de Business X-Factor op www.businessxfactor.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *