Hoofdstuk 2: Lead-gen en engaging content #conversie #strategie

h2engagign

 

Leadgeneratie is een veel voorkomende marketingterm en contentstrategie. Leadgeneratie verwijst naar het achterhalen van interesses bij potentiële klanten
en wordt vooral B2B succesvol ingezet. De strategie richt zich op een doelgroep die naar meer informatie zoekt voor het vervullen van specifieke (informatie)
behoeften, zoals consult, een opleiding of boek. Bij leadgeneratie ligt de focus de op het opvangen van klantgegevens, behoefte(n) en/of potentiële kopers. Zo
kunnen gratis ebooks en whitepapers gebruikt worden om kennis gratis weg te geven in ruil voor een lead. Ook (virtuele) events, zoals webinars, kunnen worden ingezet om leads op te vangen. Amerikaans contentstrateeg Stuart J. Davidson zegt over deze strategie: “Content marketing has become very popular 58 Hoofdstuk 2
in recent years as a strategy to establish awareness and interest for a business or brand. Blogging. Social media marketing. Webinars. White papers. eBooks. They are
all different tactics and formats for business to leverage content marketing.”

 

h2ewwngagignLees verder in het Engaging Content boek!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *