Het marketing & PR-bureau Kroon op het Werk (KOHW) is gespecialiseerd in food & drinks. Gelet op de contacten in de wereld van eten & drinken kwam KOHW achter de behoefte naar een mannelijk YouTube foodkanaal. Mede door de emancipatie en trend gaan steeds meer mannen aan de slag in de keuken, maar vaak hebben juist de mannen een achterstand.
Dagelijks koken
Door te beginnen met het YouTube kanaal Meneer in de Keuken wil KOHW het dagelijks koken voor mannen toegankelijk en spannend maken. Meneer in de Keuken is hét eerste mannelijke YouTube foodkanaal van Nederland. Het mannenkanaal met het eerste filmpje is vandaag live gegaan. Daarna komt vanaf vrijdag 4 december, elke vrijdag om 10.00 uur, een nieuw filmpje online boordevol inspiratie voor iedere man.
Research
Uit onderzoek van KOHW in samenwerking met Ditmeijers’ Research blijkt dat 20% van de Nederlanders zichzelf een slechte kok vindt. Vooral mannen schatten hun kookkunsten laag in. De mannen noemen zichzelf een ‘onzekere thuiskok’, maar er gloort hoop aan de horizon… Meneer in de Keuken laat zien dat mannen tegenwoordig meer kunnen dan alleen een ei bakken. Hobbykok Paul Manten en chef-kok Pjotr Rentinck, van restaurant DeVijfdeSmaak, gaan voor het mannenkanaal aan de slag in de keuken. Meneer in de Keuken richt zich op eenvoudige gerechten en koken zonder gedoe. Alle recepten zijn binnen 30 minuten klaar te maken. Paul en Pjotr maken echt “mannen eten” klaar, zoals pasta carbonara, een broodje bapao en buikspek. De mannen van Meneer in de Keuken koken voornamelijk met regionale en verse producten.